Sunday, August 9, 2009

Anwar pengkhianat: Mari lancarkan demonstrasi gergasi

Anwar juga mengkhianati orang Melayu apabila dia mencemuh DEB yang suatu masa dulu menjadi slogan perjuangan politiknya. Tapi oleh kerana mahu mendapatkan sokongan bukan Melayu untuk PKR dan pakatan pembangkang, dia sanggup mengkhianati orang Melayu yang merupakan rakyat majoriti negara ini.

Anwar juga menonjolkan dirinya sebagai bapa penentang kronisme. Tetapi semasa jadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dulu, dialah yang paling banyak memberikan projek kepada kroninya






MAULANA ARRIF
9 Ogos 2009

Ayuh, mari kita menari rentak tarian politik Anwar Ibrahim.

Ya, bagaimana rentak tarian politik Anwar?

Tarian politik kegmarannya ialah demonstrasi. Ayuh kita ramai-ramai berdemonstrasi.

Di Padang Merdeka Batu Pahat akan diadakan demonstrasi terhadap Anwar, kata Ketua UMNO Bahagian Pulai, Datuk Adam Abdul Hamid. Tema demonstrasi itu ialah ``Anwar pengkhianat!''.

Bagaimana di lain-lain tempat? Janganlah UMNO sahaja yang jadi penganjur. Banyak NGO Melayu yang juga berhak menganjurkan demontrasi terhadap `pengkhianat orang Melayu' ini. Lagipun, bukan orang UMNO sahaja yang meluat dngan gelagat Anwar.

Orang-orang Pas juga ramai yang naik meluat dengan Anwar. Cuma mereka ini tidak meluahkan perasaan kerana Tok Guru Nik Aziz masih menyayangi Anwar. entah kenapa Nik Aziz sayangkan Anwar. Barangkali beliau sudah dipukau oleh Husam Musa, orang kanan politiknya yang sangat rapat dengan Anwar. Atau hati Tok Guru sudah kelabu kerana selalu sangat mencaci UMNO.

(Kata para aulia, kalau kita selalu mencaci orang lain, hati kita akan jadi kelabu.)

Kepada sesiapa yang rapat dengan Tok Guru, tolong nasihatkan beliau supaya berjumpa dengan Tun Mahathir yang boleh memberikan seribu fakta mengenai kenapa manusia yang bernama Anwar anak Ibrahim ini tidak boleh dipercayai. Dalam politik, Mahathir lebih mengenali Anwar daripada orang-orang lain di atas muka bumi ini.

Sayangnya Mahathir mengambil masa terlalu lama untuk mengenali Anwar. Ketika hampir hendak dijatuhkan oleh Anwar, barulah beliau sedar siapa Anwar. Anwar pengkhianat dan terus Mahathir membuangnya daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri, kabinet dan UMNO.

Dalam bab lain mungkin ramai yang lebih tahu tentang Anwar, termasuk bekas pembantunya yang bernama Mohd Saiful.

Maka apa yang tidak betul apabila Muhyiddin Yassin melabelkan Anwar seorang pengkhianat? Dia pernah mengkhianati Mahathir.


Anwar juga mengkhianati orang Melayu apabila dia mencemuh DEB yang suatu masa dulu menjadi slogan perjuangan politiknya. Tapi oleh kerana mahu mendapatkan sokongan bukan Melayu untuk PKR dan pakatan pembangkang, dia sanggup mengkhianati orang Melayu yang merupakan rakyat majoriti negara ini.
Anwar juga menonjolkan dirinya sebagai bapa penentang kronisme. Tetapi semasa jadi Timbalan Perdana Menteri dan Mentri Kewangan dulu, dialah yang paling banyak memberikan projek kepada kroninya

Jika anda masih ingat, pada satu Perhimpunan Agung UMNO (pada 1996 atau 1997), Mahathir telah mengluarkan satu senarai yang mengandungi nama-nama syarikat, kontraktor dan pengusaha bumiputera yang mendapat projek kerajaan. Pada masa itu Anwar sedang melancarkan kempen membunuh karakter Mahathir dengan niat untuk menjatuhkannya. Ketua Pemuda UMNO Malaysia ketika itu, Zahid Hamidi telah diperkudakan untuk melaungkan grakan antikronisme. Kononnya Mahathir bapa kronisme.

Rupa-rupanya gerakan tersebut memakan diri Anwar sendiri. Senarai kontraktor dan pengusaha yang mendapat projek kerajaan itu menunjukkan bahawa nama kroni Anwar yang paling ramai.

Barangkali dua bekas ketua pengarang akhbar berbahasa Melayu, Johan Jaffar (Utusan) dan Nazri Abdullah (Berita Harian) lebih tahu tentang sifat kronisme Anwar. Mereka ini dulu rapat dengan Anwar. Tanyalah mereka, jika mereka mahu bercerita.

Kesimpulan cerita, memang sahih lagi nyata bahawa Anwar anak Ibrahim adalah seorang pengkhianat sebagaimana kata Muhyiddin.

Menutup cerita, memang wajar UMNO Bahagian Pulai menganjurkan `demonstrasi Anwar pengkhianat.' Malah lebih wajar jika lebih banyak demonstrasi itu diadakan di seluruh negara. Biar boleh berjuta-juta orang Melayu yang sudah muak dengan gelagat khianat Anwar menyuarakan rasa meluat mereka. Berikanlah isyarat yang jelas kepada Anwar dan pengkhianat-pengkhianat Melayu di sekelilingnya.

Kepada semua pemblog yang meluat dengan Anwar, marilah kita canangkan kemepn demonstarasi `Anwar pengkhianat' scara besar-besaran. Biar Anwar merasai sendiri penangan rentak tari politik yang selalu didalanginya.

Jika Anwar hendak saman, janganlah saman Muhyiddin seorang. Kelak samanlah berjuta-juta orang orang Melayu. - malaysiaaktif.com

No comments: