Thursday, August 4, 2011

DAKWAAN GERAKAN DALAMAN UMNO UNTUK JATUHKAN NAJIB PROPAGANDA PAS


Dakwaan Pas kononnya wujud gerakan dalam UMNO untuk menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Alasan yang diberi adalah remeh sekali kononnya isteri ,Datin Rosmah sebagai liabiliti kepada Najib dan Barisan Nasional.
Suara Pas itu dimaklumkan oleh Setiausaha Agung parti itu, Datuk Mustafa Ali menerusi satu sidang media khas pagi tadi di ibu pejabat Pas Kuala Lumpur.

Menurut beliau juga terdapat gerakan dalaman yang cuba menyingkirkan Najib sebagai Pemimpin tertinggi dalam UMNO . Ia yang bertujuan kononnya untuk menyelamatkan BN dalam pilihan raya umum akan datang. Dakwaan yang mengatakan Tengku Razaleigh ditawarkan sebagai ketua pembangkang hanyalah semata-mata untuk mengaburi orang ramai tentang krisis dalaman yang berlaku dalam UMNO ujar Mustafa dalam sidang media itu.
Portal Malaysiakini dan MalaysiaInsider seperti kelazimannya melaporkan dakwaan parti Pas secara sensasi yang mahu meraih populariti serta menarai para pembaca mengunjungi portal masing.
Namun permainan politik Pas ini sudah dijangka dalam keadaan scenario politik sekarang yang lebih dipengaruhi persepsi dari realiti sebenar. Datuk Seri Najib harus bijaksana menangkis dakwaan ini agar tidak terjebak dalam gerak saraf pembangkang.

No comments: