Wednesday, July 16, 2008

Debat Shabery -Anwar


Apa yang dapat kita lihat intipati dalam Debat ini adalah sikap Penasihat PKR Anwar Ibrahim yang menggunakan pendekatan yang popular hanya untuk menarik simpati rakyat bawahan yang tidak memahami pegertian sebenar ekonomi.

Meskipun demikian rakyat harus faham jika minyak turun ,kadar Inflasi meningkat juga tiada guna.Tidak semudah jika belum memerintah negara. tengok apa yang berlaku di Selangor, Kelam kabut untuk memberi pengecualian tarif bekalan air percuma kepada rakyat.

Pedekatan Shabery wajar diterima kerana menggunakan isu yang pendekatan realiti dan menyampaikan seluruh maklumat yang telah disalurkan oleh pihak kerajaan.Ini nyata mencapai matlamat asal fungsi sebenar Menteri Penerangan untuk menyalurkan maklumat dan dasar-dasar kerajaan..

Syabas Shabery dan Anwar juga kerana berjaya melaksanakan debat ini secara profesional , yang dapat saya simpulkan ,Pak Lah adalah orang yang berhak mendapat tabik kemenangan ,tanpa dasar keterbukaan kita tidak mungkin lihat pedebatan ini berlaku.

Oleh demikian jangan kita sangka Pak Lah tidor, sebenarnya Pak Lah memang seorang yang bijak dan memahami kehendak rakyat. Tindakan Pak lah bukan untuk popular malah untuk menyelamatkan negara supaya sentiasa mencapai pertumbuhan ekonomi negara yang mampan dan mampu dinikmati oleh generasi kini dan akan datang.

fikir-fikirkan lah.....- www.goblok88.blogspot.com

No comments: